fredag 13 mars 2009

Stort Tack!
























Så här fina var jag och min blivande fru i helgen =)
Allt började en solig förmiddag när vi i godan ro tog det lugnt hemma... Fia skulle komma och provsminka min kära dam inför bröllopet.. hon kom förbi och började jobba.. jag stod vid skafferiet och var på väg att klura ut någon lunch vi skulle bjuda på då jag såg typ hela grabb och tjejgänget komma gåendes och jag sa:
- Du älskling...
- Jaaa?
(Jag pekade ut...)
- Åh, nu är det nå jävulskap på gång...

Och så kom alla instormandes i vårt kök... Vi fick order att klä om oss till den fina utstyrsel ni ser i bilden ovan och sedan bar det iväg på promenad i solen med destination stantors... Där korkades champagnen upp och skridskorna sattes på och vi begav oss ut på isen med Sarek - Genom Eld och Vatten dundrandes på högsta volym. Ett konståkningsprogram sattes snabbt ihop av den mer erfarna inom området av oss och vi visade upp våra färdigheter på isen.. kan säga att vissa av oss glänste mer än andra på isen...
Det bar sedan av in i bakluckan på en liten volvo där den nyss nämnda låten fortfarande spelades och resan ändades vid konsum för påfyllning av diverse alkoholhaltiga drycker =)
Sedan promenerade vi till ica och fick en shoppinglista. Vi handlade det vi skulle och resan förde oss hem till min syster och hennes kille.. vi åt korv med bröd och drack mer saft.. eller.. hrm.. något åt det hållet..
Med bara frukost i magen så kan ni ju gissa att vi var berusade redan nu... Vi åt som sagt och sedan tvingades vi in i ett litet bås för att själva spela in den låt i hört hela förmiddagen.. först jag sedan Snövit.. några av våra kära vänner gick in och klämde till på refrängen oxå.. var riktigt roligt.. sedan delade tjejerna och killarna på sig och förberedelserna för kvällen gjordes med mer alkohol, lite torkat renkött á la johan, calvados (Martin Beck style) och parfymering innan vi drog oss hem till oss för att möta upp med tjejerna..
Väl hemma hos oss blev det både Lips, popcorn och mer dricka..
Kvällen avlöpte sedan nere på spiran hos Melker där vi avnjöt en god 3-rätters middag (god som fasen) och diverse dricka fram till sent på småtimmarna då en efterfest hos I & J fick avsluta kvällen.. var hemma strax innan 4 på morgonen :-)

Jag vill tacka å mina och snövits vägnar för en underbar kväll och ett verkligen väl planerat överraskningsmoment! TACK ALLA!!

1 kommentar:

Maggan sa...

Jag är ju bara sämst på att lämna kommentarer ju.
Men jag har ju väntat och väntat på att få se brudkorten, men HALLÅÅÅÅ
Har ju nu upptäckt att det inte var förrän idag som ni "skulle skrida till verket" :)
Grattis i för/efterskott och hoppas att ni fått en riktigt bra dag :)

Ps.Vad fina ni var i era kostymer :)