torsdag 3 april 2008

God Afton

Ja då satt man här igen framför datorn som så många gånger tidigare.. Har varit lite off med bloggandet nu några dagar vilket har sin förklaring. Har fastnat för House, ja serien ni vet. Måste säga att man skrattar i varje avsnitt i stort sett. Den mannen är hur jäkla kung som helst och att man kan bete sig som han gör och ändå ha jobbet kvar talar för hur skicklig han är.. Har just börjat på 2:a säsongen nu.. så sorry för att ja inte bloggat, ska genast skärpa mig.
Så vad händer, jo, jag har påbörjat min pappaledighet nu har snart kört första veckan och det går riktigt bra.. har hållit efter hemma med både städning och tvättvikning osv. Tar inte ut alla dagar i veckan den här gången så ja ska jobba det jag kan på helgerna hade jag tänkt för att dryga ut kassan lite. Ska fara med den studerande sambon till stan imorgon på utflykt hade jag tänkt. Hon slutar tidigt så jag ska plåga brorsans tjej och lille son med ett besök medans hon insuper kunskaper i den akademiska världen. Sedan tror jag vi ska fara å kika på lite tapeter å grejer då flytten närmar sig med stormsteg. Har varit gudomligt väder i veckan så flyttprognosen ser riktigt bra ut. Hoppas vi hittar det mesta av tapeterna imorgon så har ett problem mindre att lösa då det blir dags att köra grejer och stöka på med huset. Har i alla fall löst det med flyttningen av möbler. Vi ska ju ta en del saker av svärföräldrarna i stan som oxå ska flytta och det är rätt mycket så i stället för att köra 65 gånger med släp så har jag snackat med en god vän om att hjälpa oss med lastbil istället så blir det inte så mycket flängande. Riktigt bra. Idag tror jag att jag ska fara ner till farsans jobb och sitta i massagestolen dom har där som gör under för min rygg. Men idag ska jag avsluta med en liten limerick hade jag tänkt (ska ta med nån jag skrivit själv framöver):

"En oskuldens tös ifrån Sunne
Undrade djupt om hon kunne
Nån gång bli betäckt
Och få mödomen spräckt
Skulle hon bara njuta och blunne"

Inga kommentarer: