söndag 30 mars 2008

Nu börjar det lika något..

Oj vad fint väder det var i fredags.. eller hur? Precis sånt väder som jag har efterlyst länge nu... kändes som en riktig vårdag med varm sol och klarblå himmel. Och oj vad gatorna börjar tina upp. Nu när det varit blia hela helgen så händer det mycket med både vägar och snö även om det är riktigt halt på nätterna *varning för er som är ute och kör då*.
Nu har lilltjejen tillfrisknat oxå, det känns bra nu när det är dagis å allt imorgon. Själv börjar min pappa ledighet imorgon oxå. Då skall TaxiDanne förvandlas till HusmorsDanne och sköta om hus och hem med allt vad det innebär. Stå fastkedjad vid spisen med löplina till tvättstugan och städskrubben =)
Ska se till att laga middag till min kära sambo alla dagar jag kan.. Ska inte ta ut ledighet lör och sön så ja kan jobba då, för alla ni föräldrar där ute vet ju hur rik man blir på att gå på föräldrapenning.. Hoppas hoppas det här blivädret håller i sig nu så flyttningen kan dra igång innan lägenheten är uppsagd.. Dessutom vill man inte bo i tapetsering och allt sånt där som man ska fixa ibörjan.
Så hur har min helg varit då? Jo fredagen flöt på i samma tröga takt som alla andra dagar under veckan även om kvällen blev hemskt trevlig då vi hade middagsgäster hos oss. Mat är alltid godare i trevliga vänners sällskap och diverse barnstoj i bakgrunden =)
Lördagen fördrevs med jobbande och blev lämnad ensam på kvällskvisten då min kära sambo tog son och for till kalas i Umeå. Min syster tog han om lilla dottern. tills sambon kom inrullandes efter mörkrets inbrott. Såg två filmer den kvällen först Jumper och sedan The Omen när mörkret lagt sig.. kuslig film det där... Småkikade även på det här nya programmet på TV4, Körslaget eller vad det hette.. verkar vara lite som melodifestivalen fast segare (hur nu det gick till?).. Några gjorde väl bra ifrån sig men sitta och rösta och se samma sak i flera timmar, nej jag avstår.. Och för att ytterligare kommentera programmet så undrar jag vad Linda Bengtzing egentligen hade på sig egentligen? Ett nattlinne? Med hennes (obefintliga) byst tror jag det där var bland det sämsta hon kunde ta på sig... fler som håller med?
Har även fipplat på i hallen här hemma i helgen så handlederna ömmar lite.. (har skrapat tapet) Nu idag gjorde vi klart och det blev riktigt bra.. Tack *K* för hjälpen... Nä nu ska ja iväg å köra lite taxi... See ya all!

Inga kommentarer: