torsdag 27 mars 2008

Snö och motivering

"Ja ser det snöar, ja ser det snöar, det var väl roligt.." (eller inte..)
Idag har det snöat så uta bara den hela jäkla dan. *suck*
Aldrig blir det vår. Och dagarna far fram i snigelfart dessutom nu när skolorna är lediga. Idag har dock varit en smått händelserik dag ändå. Fick en körning från Ytterklinten till Robban, inge konstigt alltså. Mannen med hustru bor lite på en höjd och bilen jag kör med har lite halvdåliga däck så jag tog bra med sats och tog mig upp utan bekymmer. Dom kom istället när dessa två skulle hem igen efter ett antal timmar och ett antal centimeter snö. När jag tagit ännu mer fart än förra gången och var på väg upp så slog anti-spinnen så klart igång och då tappar man fart. Självklart hände detta då jag stod på brantaste partiet i uppförsbacken så jag började sakta backa bakåt. Då släppte däcken från underlaget och jag glider bara snabbare och snabbare bakåt och hamnar med arslet i diket. Släpper av gubbe och gumma på plats och börjar skyffla snö med bara skorna (funkade inte speciellt bra).
Ringde min chef och han fixade dit en traktor som drog loss mig efter lite om och men. Har muttrat över det här hela dagen sen det hände...
Sedan har jag idag funderat på det som säkert en och annan av er där ute oxå funderar på ibland nämligen var man hittar motivationen att börja ett nytt liv (börja träna, bränna fläsk, ja, ni fattar)? Skulle gärna vilja veta hur folk hittar motivationen, jag menar jag har prövat allt känns det som men ändå håller det inte i sig. Nu när jag sitter här så känner jag mig riktigt taggad men imorgon kan det lika gärna vara som bortblåst. Hur håller man det vid liv? Tror det skulle vara nyttigt för mig både att tappa lite kilo och att bygga upp kroppen. Så... har nån tips så hör av er.. En rolig sak idag är att dottern har börjat tillfriskna, känns i alla fall roligt det..

1 kommentar:

Pjöller maja sa...

datorn är knäpp! den måste läggas in på psyket!! slår av sig helatiden osv =(