söndag 23 mars 2008

Kan det inte bli sommar snart?

Varför kommer inte sommaren fortare? Vill komma igång med flyttandet, är så ofantligt mycket som ska göras känns det som (fast det förmodligen är över fortare än man förväntat sig). Ska gå på pappa ledighet snart så iofs känns det väl lite som att allt är på väg åt rätt håll. För er som undrar om bilden här ovan så erkänner jag; Vedhuggning är bland det roligaste jag vet. Att svettig och skitig hugga bort en hel dag i solen är något jag brukar roa mig med på semestern ibland. Här hos svärföräldrarna finns det nästan ett oändligt förråd av ved dessutom. Men mest längtar jag ju tills vi får flytta till huset. Alla håller tummarna att vintern är över nu att det blir plusgrader i ett par veckor framåt så att han börjar flytta. Idag blir en fin dag här ute.. känns som plockat ur Tomas ledins låt ("Inte ett moln, så långt ögat kan nå..") även om alla får tänka bort refrängen ("Sommaren e kort"). Lite kallt är det iofs så vi får väl se om det blir nå trädfällning idag (hjälper svärfar ta ut lite träd till ett framtida garagebygge) eller inte. Igår fällde vi två träd och eldade ris, var riktigt bra vind igår för eldning. När det sedan brunnit ner lite så grillade vi ett par abborrar över glöden och åt till lunch *smaskens*. Nu är det dags för frukost!

Inga kommentarer: