tisdag 25 mars 2008

Aprilväder i Mars?

Jag vill inte att det ska snöa mer nu.. Känns som riktigt aprilväder faktiskt och april har inte ens börjat än. Det är svinkallt på kvä'llarna och det snöar på dagarna.. Jag vill ha plusgrader! Vill ha sommar, grillfester och så klart börja flytta som jag tjatar om hela tiden. Apropå grillfester så är köttproblemet inte ett problem längre. Vi och sambons syskon har i helgen köpt en ungtjur som vi delat på. Blev som lite kött i frysen nu så när sommaren kommer kan ju en del av er där ute vara potentiella provsmakare om jag säger så =)
Måste säga att påsken kom och gick rätt fort. Känns nästan lite som att man missat den av bara farten. Har haft en lugn och avstressad påskhelg i alla fall.
Fick jobba lite med trädfällning och diverse smågallring vilket jag ju tidigare har beskrivit som något jag tycker om att hålla på med. Jag gillar kroppsarbete. Jag tror jag hade passat utmärkt in i samhället förr i tiden då kroppsarbete var en del av männens vardag, männens plikt. Jag menar alla som håller på med ved idag står inte och handklyver längre. man kan ju hyra maskiner som både kapar och klyver åt en och man sparar massor med tid. Personligen känner jag att jag har den tiden och jag tycker faktiskt det är en vinst i att få aktivera både muskler och sinne i och med att göra på det traditionella sättet. Jag menar när man står där på vedbacken och arbeter hinner man ju samtidigt med massor med filosofering också. Jag måste erkänna det gott folk, jag är lite av en filosof ibland (det har ni säkert redan upptäckt). Men jag menar man är ju inte mer än människa ändå, jag menar, vad ska vi annars ha hjärnan till om det inte vore för att tänka ibland? Man tänker på hur man har det, vad som kanske ska hända i veckan, på barnen (om man har sånna), på pengar, på jobbet osv. Sedan har jag även kommit på att om man är på lite dåligt humör så rekomenderar jag vedklyvning. Inget får en att må bättre än om man får ta i allt vad man har för att försöka klyva upp en idegran (extremt segt träslag) till exempel. Får bli dagens tips !
Lite update på mitt eget lilla liv (back to reality).
Har en sjuk liten dotter hemma som varit rätt krasslig idag, men på bättringsvägen ändå tycker jag mig ändå ana. Har jobbat idag, inte speciellt hårt med tanke på att skolorna är lediga och därmed har jag inte haft så många körningar. Nu är det nära i alla fall. Detta är sista veckan innan pappa ledigheten som har sin början den 31:a mars. Känns trevligt ändå. Jag menar jag älskar mina barn och tanken på att få tillbringa mer tid med dem är ändå riktigt upplyftande. Längtar verkligen... Men oj vad klockan blev mycket! NU tror jag bestämt det är dags att krypa till kojs så att man orkar med en ny arbetsdag imorgon. Vi hörs! (och kanske ses)

Inga kommentarer: