fredag 26 december 2008

Har tomten varit snälla med alla barn?


Han har då varit snäll med mig =)
Jag fick Lips av mina kära barn (som Singstar till PS fast lite häftigare, lite roligare)
Så ni som kommer på fest hos oss nästa gång kan ju börja värma upp sångstrupen redan nu :)

Julen har förflutit med både lugn och frid kvällen före hos mina svärföräldrar (med bastu och mys framför granen) till fullt hus hos mina föräldrar strax efter Kalle på julafton.. Linnea var så uppspelt hela förmiddagen så när tomten kom exploderades han med en storm av frågor och glada leenden.. "Tomten inte farlig.." "Tomten röda kläder.." "Tomten sitta stolen.. här..."
Hon var verkligen helt euforisk... men det är klart, vad är inte roligare för ett barn än väntan på tomten och alla julklappar man får och gläden över det som döljer sig i dem? Inte så överraskande så slocknade lilla damen strax efter tomten, ja, typ en kvart in i Kalle & hans vänner.. Axel var inte sen att följa hennes exempel så vi insåg att vi var tvungna att röra på oss för att dom skulle sova i bilden till Robertsfors.. Så för första gången i mitt 27 åriga liv har jag missat Kalle på julafton.. *Snyft*

När vi anlände hos mor och far var matlagningen i full gång.. Jag hade lämnat Nubbesallad & Revbensspjäll dagen innan och jag kan säga att jag lyckades med båda i år.. vart riktigt gott.. Ska lägga in recept en annan dag..

Dagarna efter jul har förflutit i ett rätt lugnt tempo.. det märkas att barnen blir trötta att allt ståhej.. Juldagen spenderade vi hos mina föräldrar igen för att hjälpa till att äta upp julmaten.. Min bror och syster med respektive och barn var med denna gång.. Vart en trevlig tillställning..

Annandagen (idag alltså) har vi tagit det lugnt och varit hemma förutom ett kort besök hos min farmor för fika och avskedstagande av min mormor som varit här över julhelgen.. Nu sitter jag här framför datorn efter en kväll med mys i soffan och filmen Eagle Eye som jag varmt kan rekomendera till er alla där ute.. När nu får det räcka med pladder för idag..

GOD FORTSÄTTNING TILL ALLA!!!

/Danne

Inga kommentarer: