måndag 15 december 2008

Helgens bravader

Så då är helgen över... suck..
Men inget man kan göra åt det. I fredags var vi på julbord med mitt jobb.. jag och respektive.. Nere på Melkers Matkompani i Sikeå var vi och furlustade våra smaklökar.. Men jädrar i min låda vad han är duktig på att laga mat den där karln.. Mycket hemlagat och halvfabrikaten lyser med sin frånvaro.. Näe riktigt gott var det och kvällen bjöd på en massa skratt och en och annan alkoholhaltig dryck som sig bör =)
Kvällen avslutades hos Christer med allt från röda julgranar, Ramstein och en öl och två samt lite buggning för min del (!)
Kvällen avrundades sedan av den ansvarsfulla föräldern man är vid 12 slaget..

Dagen efter förflöt med skottning av uppfarten (finns det bättre sätt att snabbt undgå bakfyllan?)
Var sån där riktigt tung blötsnö dessutom.. tur att man har vänner med traktorer som tog bort plogvallen.. puh!
Sedan på kvällen var det kalas för farmor som fyllt 70 här i veckan... planka med frunk och grönt samt kallskuret och potatissallad smakade bara bra!
Själv var jag ju bara tvungen att plocka fram gitarren och sjunga farmors (favorit)sång av Owe Törnqvist.. hehe.. sen kom förfrågningar på mer musik.. min kära lillebror 16år sjöng sin låt som han skrivit och komponerat själv... riktigt duktig är han.. den finns för edra örons njutning här (I Need to go...)
Sedan sjöng vi tillsammans oxå.. Peter Jöbacks Decembernatt
Vi avslutade med Cornelis - Balladen om Fredrik Åkare och den lilla söta fröken Cecilia Lind
Var riktigt roligt att sjunga med Mackan faktiskt.. Jag känner dessutom själv nu när man har en tjej som uppskattar att man spelar och sjunger och som peppar på en så tycker man det både är roligt och man känner att man vågar mer.. ska defininitivt ta å spela in några av dom låtar jag gjort och lägga ut.. för det vill ni väl? =)

Tack för idag!

1 kommentar:

Fias sa...

Absolut! Sjung ut:)