onsdag 17 december 2008

Pregnant man...

Såg just på 5:ans dokumentär om "Pregnant Man".... skulle föreställa en man som var gravid.. men en man kan inte vara gravid.. jag menar vart skulle du ha ungen? i pungen? inne bland tarmarna? Näe, barn ska ligga i en livmoder och en sådan föds inte en man med... Så.. ja, dokumentären kändes lite som en bluff när det mycket riktigt visade sig att "mannen" föddes som en kvinna... "Han" födde naturligt dessutom, jag menar, hallå!? Hur skulle en man för det första kunna föda "naturligt"? Nej, det går inte.. Det skulle (om det nu skulle gå) bli kejsarsnitt.. Ja ja.. kände bara att jag var tvungen att kommentera detta.. helt sjukt.. Vad har hänt annars idag då, undrar ni?
Började dagen med mys med barna och lite lek och stoj fram till strax innan nio.. Då gick vi till FC och lekte av oss lite =)
När klockan började närma sig elva så la jag lilleman för att sedan klä på lilltjejen lagom till när man kära sambo kom cyklandes.. tajming? skicklig pappa? Nästa Saida? Välj själva..
Vi tog sedan en promenix i dagens härliga blaskväder till den likala grillen ala Jalla Jallas Grill Grillhörnan.. Som tur var jobbade H i dag så maten var utsökt eftersom hon är den enda som kan laga mat på det där stället.. Vi kom dit och upptäckte tilöl vår förtjusning att dagens var Pannkaka m sylt & grädde (lillans favorit). Själv tog ja parisermål och Älsklingen tog skrov... lillan åt två tuggor sen norpade hon strips som hon doppade i grädden.. haha.. barn alltså =)
Sen fick jag gå tillbaka till FC för att hämta den föräldraledigas mest heliga... blöjväskan, som blivit kvarglömd.. Sedan gick jag hem och chillade tills barna vaknade strax innan två... Vi lekte och jag fick ett telefonsamtal från min kära lillasyster.. Så vi drog på badhuset.. Måste nämna att båda våra barn verkar ha varit fiskar i nått tidigare liv som dom älskar vatten alltså... Vi badade, skrattade, busade trots att det egentligen inte var nått babysim idag men S sa det: "Ja men det är för att det är du Danne" så öppnade han upp så vi fick bada ändå =)
När vi plaskat klart ringde min kära sambo och underade om jag lämnat henne.. hehe.. Näe jag hade sagt att det mest troligt inte skulle bli nått bad så hon blev lite förvånad att komma hem till det tomma huset..
Vi gick hem, åt middag, åkte och hälsade på några vänner och nu sitter jag här efter den där dokumentären..

Shit, nu känns det som ja skrivit en roman, men whatever... du sitter ju uppenbarligen fortfarande och läser.. Men nu är det slut för idag..

Klart slut!

Inga kommentarer: